I'm not alone cause the tv's on.


Satt och läste på Aftonbladet.se, tidningen som är känd för att informera om sådant ingen visste att de ville veta, men nu vet.

Läste om "10 VÄRSTA MAKEUPSYNDERA"  Som då enligt titeln handlade om de värsta brotten du kan göra med din makeup, sånt som fågelbensmascara, brunutansolskit och hejsan-va-nej-transa?-smink. Iallafall, längst ner på listan kommer detta;

"Ingen makeup alls

En del kvinnor anser att de inte behöver makeup och att de bara är för ytliga bimbos. Fel! Sanningen är att de flesta faktiskt blir snyggare med lite makeup."

Detta är alltså ett brott. Du är alltså ful i verkligeheten. Med smink är du okej.
Oj vad jag blir irriterad på sånt här! Hur kan en reporter med värdighet få skriva såhär?

"En del kvinnor..." Hallå? Det är kanske så att "en del kvinnor" faktiskt trivs med sig själv utan smink och anser inte att de behöver spackla sig för att passa i samhället. Om jag ska ut och gå med hunden så förlåt, men då skiter jag fullständigt hur gullig, söt, snygg blablabla jag ser ut FÖR JAG TRIVS MED MIG SJÄLV och jag tycker verkligen inte att aftonbladet har rätt att säga till oss som faktiskt trivs utan smink då och då att vi har fel.

Smink är överskattat.
Over and out.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback