"du är inte kort. du är höjdutmanad"


"du är inte kort. du är höjdutmanad"
Ibland får Peter till det. Till och med ganska så ofta, det är därför jag ibland saknar honom. Så! Okej! Nu har jag sagt det!




Åre var underbart och jag saknar det. Känns hemskt tråkigt att komma hem till en alldeles för stor tom lägenhet. Skönt att douglas och kaikoo är här och hårar ner.

Under veckans gång har vattnet gått. Ut kom ingenting och hela sitautionen kändes döfött. Vattnet i kranen alltså, det gick sin väg och kom inte tillbaka förrens två timmar senare. Nödig var jag som fan och aldrig förr har mina händer känts så smutsiga som under de två timmarna. Tydligen hade ett rör spruckigt i gatan. Jaha? So fix it dear lisa, dear lisa my friend.

Jag har gjort hål i väggen i mina försök att hänga upp två gitarrer. Envis vinner inte alltid, denna gången blev det 1-0 till väggen, noll till cissi.

Kaikoo har blivit brutalt påhoppad. Inte bara av oskar igår, utan idag av en Siberian Husky. Vi var i hundparken och de lekte hur fint som helst. Plötsligt blev det en maktkamp och huskyn som bara var 1 år förstod inte sin styrka och totalt mörbultade stackars Kaikoo. Nu ligger han vid mina fötter och orkar inte röra sig. Han fick ett ordentligt jack bakom örat och blödde kraftigt, ett sår över ögat och en tand har blivit halv. Vet inte riktigt vad jag skulle ta mig till så jag ringde såklart mamsen som hämtade oss. Det är en speciell känsla att se sin hund nerblodad, skärrad och bedrövad. Ifall han inte mår bättre imorgon blir det av till veterinären, blir det nog iofs i vilket fall som helst. Det är i såna situationer som man faktiskt är glad att man går och betalar dyra pengar på en jävla försäkring. Plötsligt händer det. Jag är iaf fortfarande skakig.

Jag megatvättade i min ensamhet 2 dagar sen och det hänger fortfarande tvätt "på tork" i hela vardagsrummet. Orken tog plötsligt slut och jag tänker låta det hänga kvar där till Jona kommer hem.

Till helgen ska det äntligen bli jopp and ciss - helg. Det har jag längtat efter! Öl, chips och film i en skön orgie. Me loves it loooong time.

Hur som helst, Åre var underbart och bilder är på g! GOTT NYTT ÅR GOTT FOLK!



Jag kan bjuda på denna sålänge. Men vad händer egentligen? Ser ut som en rolig bild där Tua är rädd för att Cissi ska köra skooter, Jona leker (insert eget påhitt), men vad gör egentligen Thomas? Ska han mörda oss allihopa? Han ser livsfarlig ut! Är han så arg för att jag och frida tyvärr inte kan uppskatta hjortron till den höga grad man tydligen ska, eller vad?

Oh well, over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback