åttondeapriltvåtusennio


Jaha, nu är Annika Östberg i Sverige och ska få träffa sin mamma, vilket är något hon längtat efter står det i stora rubriker. Är det ens en giltig rubrik? "Jag vållade till annan mans död och nu jag vill träffa min mamma - buhu" 
Hallelulja och hela svenska folket jublar.
Men vänta lite, jag fattar inte hysterin. Historian är att Annika bodde och vistades i USA, hennes pojkvän är en ökänd pundare som när han är hög en kväll skjuter en kille. Annika tar då pistolen, laddar den och ger tillbaka den till sin pundarpojkvän - som var alldeles för hög för att kunna ladda den själv. Vilket leder till att en polis skjuts ner. Är inte det väldigt korkat?

Visst är 28 (?) år lång tid i amerikansk fängelse, eller i vilket fängelse som helst, men vad gör att denna kvinna förtjänar såhär pass mycket uppmärksamhet och sympati?

Äh, jag blir så lack.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tänkte bara göra ett litet spår efter mitt lilla besök här...=)

PoK Bästisen i skogen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback