En studie av mig själv


Jag har inget problem med att vara själv - in facto, jag trivs rätt bra med det, och jag är faktiskt rätt stolt över mig själv att kunna säga att jag trivs med mig själv - själv. Men inte just nu.
Det är lördagkväll, jag mår som jag förtjänar efter alkoholfredagskvällen och jag är ensam i lägenheten. Om man inte räknar med mina dawgs, Kaikoo, Douglas och Avalon, de håller mig sällskap och jag får en studie i hur tre helt olika hundar integrerar med varandra när "matte" inte orkar göra något. Kaikoo är kingen i bingen, självklart.

Jona har åkt till sina hemtrakter och jag tycker rätt så synd om honom som åker tåg i 14 timmar, bakis. A man's gotta do what a man's gotta do; åka skidor innan snön smälter och jag missunnar verkligen inte honom det, jag är nästan glad för att slippa det. Skidor och jag är som.. olja och vatten, is och solsken och senap på glass - det funkar bara inte. Fast familjen Rydberg är urmysig, alla delar av den, Frida till exempel - MYSIG.

Såg att jag hade blivit utmanad av Emelie, och utmaningar måste man lyda! Blint!



STEG 1

Namn: Cecilia
Bor: Malmö, Möllan
Ögonfärg: Grön/blå
Hårfärg: Blond, jag är alltså klassiskt svensk.
Skostorlek: 37/38
Civilstatus: Sambo, jisses.
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt.

STEG 2
Skor som du bar idag: Bruna ballerinas. Hej skoskav!
Dina svagheter: Självförtroende som sviktar och mun som rör sig själv, noll hjärnkontroll
Rädsla: Att saker kommer stå still.

STEG 3
Första tanke när du vaknar: Duscha?
När somnar du: 24-01, jag är en usel morgonmänniska och jättevaken kvällsmänniska. Dålig cirkel.

STEG 4
Pepsi eller Coca Cola: Öl.
McDonalds eller Burger King: Burger King. Jag prioriterar kvalitet.
Adidas eller Nike: Just do it. Do it. Do it. Do it.
Lipton Ice Tea eller Nestea: Dricker människor det fortfarande? Gör man inte det utomlands?
Choklad eller vanilj: Choklad. Det leder till en ökad utsöndring av serotonin och endorfiner – kroppens egna morfinliknande ämnen. My choice of drug.

STEG 5
Svär du? Ja.
Sjunger du? Brister ut i sång!
Duschar du varje dag? Nej. Jag tror inte på hygien - jag tror på survival of the fittest och jag har aldrig hört talas om en ren överlevare. Den du.
Röker du? Allting är relativt.
Gillar du skolan? Jag önskar jag gjorde det?
Tror du på dig själv? Inte tillräckligt mycket för att svara ja på det.
Kommer du överens med dina föräldrar? Ja

STEG 6
Har du under den senaste månaden:
Druckit alkohol? Ja.
Shoppat? Eh, ja!
Ätit en hel ask müsli? Nej.
Ätit sushi? Nej.
Stått på scen? Ja
Skejtat? Ja
Bakat? Jag är dålig hemmafru - nej.
Stulit något? Nej
Ljugit? Definitivt.
Kysst någon? Ja.
Kramat någon? Ja, men alldeles för lite.

STEG 7
Har du någonsin:
Däckat eller varit jättefull? hahahahahahahahahahahahahahahaha
Varit full? Ja.
Blivit kallad hora? Ja, jag ser ju ut som en klassisk blondin.
Blivit nerslagen? Ja
Busringt någon? Ja :)
Gjort något som du ångrade? Massvis, men det har gjort mig visare? Eh?
Fått IG i nått ämne eller på något prov? Ja.
Kastat en sten på nån ruta? Ja

STEG 8
I framtiden..
Namn på barn? Oj, Frida och Noa är fina namn. Touché!
Hur vill du dö? Fridfullt i sömnen.
Vad vill du bli när du blir gammal? Frisk, lycklig och sprudlande glad pensionär! Jag längtar redan!

STEG 9
Antal människor du skulle ge ditt liv för? 4
Antal CD-skivor du äger? Hahaha, ingen aning.
Antal piercings? 4
Antal tatueringar? Blir så sur på mig själv när jag säger; 0
Hur många gånger har du varit med i tidningen? typ 2

STEG 10
Vad ska du göra i sommar? Jobba, hau di baaaull och förhoppningsvist resa mer.
Vad ska du göra i vinter? Plugga.
När tog du studenten? 2005
Vad gör du efter gymnasiet? Slack och jobb.
Ska du bo i Sverige när du börjar jobba? Jag har noll komma noll aning. Öppen för förslag!
Vad händer till helgen? Det är lördag och jag sitter hemma själv, har mensvärk och gör detta, vad som än att kommas hända kan bara vara bättre.
Vad vill du helst göra just nu? Ligga i en sovvagn.

STEG 11
Vill du ha pojkvän? Upptagen med både flick- och pojkvän. It's hard out here för a PIMP. haha.
Vad tittar du först på hos killar/tjejer? Byxorna. Jag gillar häng, jag gillar fin gump i fint häng. Äh, helheten, kan man svara det?
Vilka av dina kompisar tror du kommer hitta en pojk/flickvän först? Mela.
Vem är den perversaste person du känner? Mela
Hur många gånger har du varit utomlands? Alltsåe.. assåee.. ca 1 gång per år, så 23 gånger? Danmark räknas inte, speciellt inte när man jobbat där. Sikket land. 
Vilket land är bäst? In termes of what? Öl?

Sådär ja, nu har massa tid gått, så skönt :) Oh vad jag märker att jag är bitter just nu, men jag vill ju bara ha en puss. Mer än en blöt hundpuss.

ciao!


(så dubbelmoralig jag är. Säger att jag gillar Nike och här har jag på mig finaste thailandadidasen! Vearzta!)

Kommentarer
Postat av: Le Frid

I know I´m cosy men nu vet ju ALLA. Typiskt. Förstår om du känner att Frida är ett fint namn på ett litet barn men Noa? Please? Haha, shit jag may be bitterfitta numbro uno just nu. Sitter på jobb och vill absolut inte. Tur att man SÅ ofta lever kul och bara gör sånt man VILL. Ska vi leka snart?

2009-04-19 @ 10:56:56
Postat av: Emelie

då fick jag veta detta då...vikken tuur!! Puh...

Postat av: Mela

Åh, är jag den mest perversa? Tack :)Nu blev jag lite glad i hågen!

2009-04-21 @ 15:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback