underbara barn leka bäst p.1



Ted, Douglas, Kaikoo och Anna. Aldrig förr är Douglas lika lycklig som när han, alldeles själv, får hålla i Kaikoo's koppel. Who's the bitch now? 



Bullar som kunde mätta en armé av hungriga sjömän, eller en Åskar.



Dagens funderare!
Idag när jag gjorde dagens goda gärning och klippte äppleträdet blev jag förvånad när en duva skrämt flyger ut ur trädet. Jag blev inte förvånad över duvans till synes omkrets, den var rätt så fet, utan för att där överhuvudtaget väljer att sitta saker i detta träd eftersom det är under sträng bevakning av den vita tussen, Mr. K'ay. I vilket fall som helst fann jag även detta duv-bo.
Funderaren är;
varför ligger det en sten där? 
Hur kom den dit?
Ruvar duvan stenen? (stendumt såfall! hah!)
Kan det vara så att en skata har bytat ut ett ägg? Jag har hört att dem är snikna bastards!

Den mystiska stenen är lika stor som sina syskonägg och det ligger tre stycken identiska stenbumlingar på gräsmattan under boet. Detta är för mig lika mystiskt som Ales stenar!

Någon som har en aning?


Kommentarer
Postat av: Aquascum

1:Duvan lyfte upp stenen för att ha det som "värmeelement" när hon inte är i boet.



2:Stenen åkte med trädet när det har växt och har nu av en mystisk slump trillar ner i boet.



3:Någon la stenen där för att retas med duvan.

2008-07-21 @ 00:36:15
Postat av: cissi

1. Stenar har en tendens att kallna relativt snabbt, tror det blir omvänd effekt.

2. Jag gillar mystiska slumpar.

3. Om du försöker antyda på att jag retas med duvan har du fel. Jag retas inte med överviktiga. haha

2008-07-21 @ 00:55:26
Postat av: Aquascum

1:En sten som är varm i 1min är bättre än ingen varm sten.



2:Stenen kommer att hålla kvar sin värme efter att duvan suttit och ruvat på hela högen.



3:Stenen kommer att absorbera mer solvärme än äggen.

2008-07-21 @ 16:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback