Once in Thailand there was Krabi



image10

image7

Krabi - Jiggy-jigg!

Landade i Krabi idag. Sweet Thailand, bad Malaysia.
Visst, Malaysia ar vackert.. men .. ja, bara men.

Vi akte darifran imorse, gick forbi kolonin kackerlackor och harliga odorer som vi levt med, pressade oss mellan bussarna och sen satt vi dar, ensamma pa en stor buss. Kuala Lumpurs flygplats ar forvanansvart lite att erbjuda, med tanke pa att det ar en huvudstad, dar finns nastintill bara Mcdonalds. Dar hade vi redan atit nagra ganger innan, och varje gang hade vi sagt att aldrig mer gora om det.. so we didnt. Istallet at vi onyttig frukost bestaende av fettig muffins och drack for mycket kaffe med sugror. Kandes battre sa. Kanns anda lite forsent att tanka pa nagon bikini-nojja, med tanke pa att vi mer eller mindre har bott i dem den senaste veckan. Frascht for ovrigt.

Basta som nog hande i Kuala Lumpur var nog nar vi promenerade och jag kanner att nagon griper tag om mina axlar, jag ser Elin fryser till och jag vander mig om, och dar star Chris! En av de underbara killarna vi levt med den senaste veckan, en av de underbara manniskorna vi traffade i Singapore. Helt enkelt underbart! Jobbiga med det var att man var tvungen att saga hejda igen, nagot vi redan hade gjort pa Bali :(
Det och min nya top-notch kamera som jag kopte ar det basta. Den ar grym!

Da vi inte kunnat sova ordentligt pa ca 9 dagar sa ar vi ratt sa slitna, men ack fortfarande roliga och humoret pa topp! Dvs, om man inte tanker pa de gangerna nar vi ar ratt sa gulligt bittra. Lite som sot-sur sas helt enkelt.

Det var otroligt skont att komma till ett hotell dar man faktiskt vagar lagga sina saker nagonstans (och dar duschen inte luktar avlopp) Thailand kanns redan bra, och med tanke pa att det ar tankt att vi ska stanna har ett tag kanns det super!

Har tappat lite av Bali-brannan :(
Men med tanke pa att det ar nog mitt storsta bekymmer just nu satter jag ingen storre vikt vid det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback