snål men nöjd


Jag behövde en ny maskara* och kände redan i förväg att denna månaden är jag alldeles för snål för att lägga ner (mer) pengar på mig själv. Dessutom tycker jag redan att 150 spänn är ett överpris på maskara, detta är min egna lilla strejk. Men ack, jag vill ju ha en ny!

Nåväl, hade vägarna förbi Tiger, ni vet den roliga danska** butiken vid stortorget, och DÄR!
DÄR MINA VÄNNER fanns en maskara för 20 riksdaler som jag självklart tvekade över, hur bra kan egentligen en 20 kronors sminkpryl vara? Jodå, fanta-mig är något av det bästa jag någonsin ägt. Så ja, även om jag känner mig värre än joakim von anka så är jag fruktansvärt nöjd med mig själv, och det är väl ändå det man vill vara i slutet av dagen? Sensmoralen är, testa att vara snål - det är ball.

För övrigt, har börjat på ett nytt jobb! Jag har gått och blivit "eventvärdinna"!
Ni vet spelet cluedo? En middag, vin på bordet, mord i tankarna och PLÖTSLIGT, död människa på golvet. Tänk er det, och med mig som värdinna, sexigt, eller hur? Me likie.

ciao.





*varifrån kommer egentligen det ordet ifrån? Mask-Ara?
**allting med danmark är roligt


Kommentarer
Postat av: E to the M

Jag fullkomligt älskar din blogg. MEN du är litta dålig på les uppdatering. Antar att du är en alltför busy kvinna att du har något bättre för dig.... (något annat än mig de senaste två månaderna..) jag är i MALMÖ! ska vi ses en dag innan jul och jag åker tillbaka kanske? Pussi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback